مدیر مسئول محترم جریده شریفه «جوان» حفظه الله با سلام و احترام، در شماره مورخ ۱۰ تیرماه ۹۸ آن جریده شریفه، مصاحبه ای از دوست قدیمی جناب آقای خسرو معتضد، مورخ و محقق دوران قاجار و عصر پهلوی، درباره اخوان المسلمین درج شده بود که موجب تعجب و تأسف گردید و در آن اطلاعاتی ارائه شده بود که متأسفانه عاری از صحت بود و در اینجا فقط فهرست وار به بعضی از آن ها اشاره می شود: ۱- نهضت اخوان تحت تأثیر اندیشه های سید قطب و محمد الغزالی به وجود نیامد، بلکه این دو بزرگوار، سال ها پس از تشکیل سازمان یا جمعیت توسط شهید حسن البنا، به آن پیوستند و از اعضای آن به شمار می رفتند. ۲- اخوان المسلمین چند تن از رجال مصر و لبنان را به اتهام طرفداری از انگلیس نکشته بودند، بلکه فقط احمد ماهر توسط یکی از عناصر خودسر وابسته اخوان المسلمین کشته شد که شهید حسن البنا پس از آن، با انتشار اعلامیه ای تحت عنوان: لیسوا اخوانا و لا مسلمین - نه اخوان هستند و نه مسلمان - این اقدام را تقبیح و محکوم کرد، ولی عجیب آنجاست که آقای معتضد چند نفر؟ از رجال و نخست وزیران مصر و لبنان را مقتول اخوان می نامد، بدون آنکه بتواند نامی از آن ها به میان آورد، چون کسی جز ماهر کشته نشده است! ۳- حسن البنا در سال ۱۹۴۹ به دار آویخته نشد، بلکه پس از ترور احمد ماهر پاشا، به دستور شاه فاروق و توسط پلیس امنیت (!) مصر، شبانه وقتی پس از دیدار با رهبران «جمعیهٔ الشبان المسلمین» - جمعیت جوانان مسلمان - به دفتر خود در ساختمان مرکزی اخوان در قاهره، میرفت در وسط خیابان ترور شد و مردم او را به بیمارستان بردند، ولی به علت دستور پلیس امنیت، از معالجه او در بیمارستان خودداری به عمل آمد و حسن البنا به علت خونریزی شدید به شهادت رسید. ۴- معنی اخوان المسلمین «برادری مسلمانان» نیست. به عربی برادری مسلمانان «اخوة المسلمین» می شود، نه اخوان المسلمین... معنی آن همان «برادران مسلمانان» است. ۵- این جمعیت هرگز افکار افراطی و تندرو نداشته است و اگر مبارزه مسلحانه علیه نیروهای اشغالگر انگلیسی، تندروی نام دارد (!) بلی آن ها تندرو بودند! و نعم الامر، و الف تحیة و سلام بر تندروان! ۶- آیت الله کاشانی روابط حسنه ای با اخوان داشت و با شهید حسن البنا در مراسم حج دیدار داشته است و پس از شهادت حسن البنا، داماد او به نام دکتر سعید رمضان در سفری به ایران از آیت الله کاشانی می خواهد که رهبری اخوان را بپذیرد، ولی آیت الله کاشانی به علت دوری از مصر و عدم امکان رهبری از راه دور، آن را نمی پذیرد، نه آنکه «بعداً»! متوجه بشوند که این ها «بسیار تندرو» (!) هستند. ۷- آقای معتضد می فرمایند: «در ایران هم شبیه این گروه را داشتیم. فرقان از جمله گروههای تندرو اسلامی در کشور بود»!